Zanimivosti iz parfumske industrije

Zanimivosti iz parfumske industrije>

Parfumska industrija je obsežna in ima dolgo zgodovino, polno zanimivosti in dejstev. Bi želeli izvedeti več o tem? V tem primeru berite naprej. V tem članku smo zbrali najzanimivejše informacije, ki so povezane ne le s parfumi, ampak tudi z njihovimi proizvajalci.

Zanimivosti iz parfumske industrije, o katerih morda niste vedeli

V parfumski industriji je res veliko zanimivosti. Med njimi so na primer:

  • Parfumska industrija ima bogato zgodovino, ki sega v starodavne čase. Stare civilizacije, kot so Egipt, Grčija in Rim, so parfume uporabljale predvsem v ritualih, za zdravljenje in osebno higieno.
  • Parfum nima roka uporabnosti, vendar se njegov vonj sčasoma spreminja. Zato ga je priporočljivo uporabljati največ 3 do 4 leta po nakupu, nato pa ga zamenjati z novim.
  • Beseda parfum izvira iz latinščine „per fumum“, kar pomeni „skozi dim“. Razlog, zakaj so začeli vonjave označevati s tem izrazom, so bile bogate zabave cesarja Nera, ki je med njimi v svojih vodnjakih prelival rožnato in jasminovo olje, katerega vonj je nato preplavil zrak.
  • Natančen čas nastanka prvega parfuma ni znan, vendar je znano, da je prva zabeležena kemičarka in parfumerka bila ženska po imenu Tapputi, ki je živela v Mezopotamiji okoli leta 1200 pr. n. št.
  • Sodobni parfum (mešanica eteričnih olj in alkohola) je nastal leta 1310 in je bil namenjen kraljici Elizabeti. Vsebuje rozmarin, timijan in verbeno.
  • Mnoga današnja parfumska sredstva niso izdelana iz pravih sestavin, ampak iz sintetičnih spojin, ki lahko posnemajo vonjave cvetov, sadja in drugih sestavin.
  • Poleg klasičnih parfumov na trgu obstajajo tudi parfumi nišnih blagovnih znamk. Njihov glavni cilj je nagovoriti zahtevne in pogumne stranke, ki iščejo nekaj nenavadnega in izvirnega. Proizvodnja nišnih parfumov ni predvsem komercialna, temveč bolj kreativna, v nekaterih primerih celo avangardna.

Najbolje prodajan parfum je Chanel No. 5

Blagovna znamka Chanel spada med najbolj prestižne v parfumski industriji. Njena zgodovina se je začela pisati leta 1910, ko se je osredotočala predvsem na modo. Vse pa se je spremenilo leta 1921, ko je blagovna znamka na trg prinesla svoj ikonični parfum Chanel No. 5, ki ga je ustvaril Ernest Beaux v Grasseu, domu francoske parfumerije.

Chanel No. 5 je postal priljubljen predvsem zaradi tega, ker je bil drugačen od večine drugih parfumov na trgu, ki so bili tako imenovani solifloriji, torej so posnemali vonj le enega cveta in so si med seboj bili zelo podobni.

Gabrielle Chanel je zato poverila Beauxu, da ustvari nekaj povsem drugačnega – vonj, sestavljen iz več različnih sestavin. Ta poskus je bil zelo uspešen in je ustvaril novo kategorijo vonjav.

Ste vedeli, da…

…popularnost Chanel No. 5 močno vpliva tudi dober marketing? Gabrielle Chanel je vedela, da je najboljši način za širjenje zavesti o njenem parfumu in kako ga narediti luksuzni izdelek, uporaba znanih osebnosti. Prva takšna osebnost je bila Marilyn Monroe, ki se je pojavila v reklami za Chanel No. 5 v 60. letih 20. stoletja.

Dior J'adore vsebuje več kot 80 sestavin

Parfum Dior J'adore je eden najbolj priljubljenih parfumov, ki jih najdete v ponudbi te blagovne znamke. Poleg nežne ženske stekleničke, ki spominja na solzo, je značilen tudi po svoji bogati sestavi. Vsebuje več kot 80 različnih sestavin, od bergamotke in sandalovine do jasmina, krvavega pomaranča in vrtnice. Gre za odlično izbiro za vsako žensko.

dior--jadore-infinissime-parfumovana-voda-pre-zeny

vir: Koku.si

Ikonična steklenička Guerlain Shalimar

Blagovna znamka Guerlain se ponaša ne le z edinstvenimi vonji, temveč tudi z dovršenimi stekleničkami. Parfum Shalimar ima stekleničko, katere oblika in vzorci steklenice evocirajo območje Shalimarjevih vrtov, z zaporko v obliki ventilatorja, ki spominja na večni lepotni simbol njihovih vodnjakov.

 

CK One kot prvi unisex parfum

Calvin Klein je leta 1994 povzročil revolucijo na trgu parfumov, ko je kot prva blagovna znamka predstavil parfum, primeren za oba spola. Čeprav so bili mnogi sprva skeptični do CK One, so ga večina na koncu vzljubili. O njegovi priljubljenosti priča tudi dejstvo, da je v prvih 10 dneh po izdaji zaslužil več kot 5 milijonov dolarjev, v sredini 90. let pa je letno ustvarjal približno 90 milijonov dolarjev prihodkov.

Ste vedeli, da…

…parfum se na koži s časom spreminja in razvija? Vsak parfum je sestavljen iz treh delov – vrha, srca in osnove, ki se postopoma odkrivajo. Note vrha so običajno nežne in ne trajajo dolgo. Srčne note, ki so pogosto zeliščne, cvetlične in začimbne, ostanejo na koži dlje. Najbolj jih čutimo po tem, ko se note vrha izhlapijo. Osnovne note, ki vsebujejo na primer les, jantar ali mošus, trajajo na koži najdlje in jih najbolje začutimo nekaj ur po nanosu parfuma.

Parfum, pri katerem je proizvodnjo nadzoroval sam Saint Laurent

Blagovna znamka Yves Saint Laurent ponuja več parfumov, med katerimi je najbolj znan Opium. Z njegovo nastankom je povezan zanimiv podatek, da je celoten postopek nadzoroval sam Saint Laurent. Pomagal je celo pri izbiri vonjav in stekleničke ter pri ustvarjanju oglaševalske kampanje, katere del je bila manekenka Jerry Hall.

saint-laurent-black-opium-parfemovana-voda

vir: Koku.si

Parfum, ki je razširil poslovanje modne hiše Nina Ricci

Nina Ricci, znana modna hiša, je sprva prodajala le oblačila. Da bi razširila svoje poslovanje in pritegnila vsako žensko, je leta 1948 začela prodajati parfum L'Air du Temps. Ta parfum je v zelo kratkem času postal eden najbolj priljubljenih na trgu in je naredil Nino Ricci znano ne le v Franciji, ampak tudi daleč preko njenih meja.